2018. május 26., szombat, Fülöp, Evelin
PDF-verzió

divat

Izzadni is csinosan

Mindig formában

Sportolni márpedig muszáj

Köztudott, hogy a rendszeres mozgás fogyaszt, segít megőrizni a jó kondíciót, több energiát ad, csökkenti a betegségek kialakulásának lehetőségét, sőt, az egyik legfőbb depresszióellenes praktika is. A kitartóan végzett sport endorfint szabadít fel, amely boldogságérzetet ad. Ki ne ismerné az érzést, amikor mozgás közben hirtelen elszáll minden gond, és az ember egyszerre tökéletes harmóniába kerül önmagával? Igen, a sport ezt teszi! A testedzés stresszoldó, hangulatjavító, emellett pozitívan hat a szellemi képességekre is. Heti háromszor 30-40 perc mozgás csodákra képes fizikai és lelki téren egyaránt.

Mindenki másképp csinálja

Van, aki magányosan szeret sportolni és egyenesen irtózik a gondolattól, hogy eközben valaki megszólítja, mások inkább baráttal vagy kisebb társaságban szeretnek edzeni. Az előbbi típusnál általában „fejszellőztetésre” szolgál a mozgás, szereti egyedül róni a köröket a futópályán, vagy éppen a fülébe bömbölő mp3 lejátszóval kínozza magát egy konditeremben. Az utóbbinak pedig a mozgás az egészségmegőrzésen kívül társasági esemény is.

A (sport)ruha teszi az embert…

Akár egyedül, akár másokkal együtt sportolunk, fontos a megfelelő ruhadarabok kiválasztása. Az igazán jó sportöltözetek olyan anyagból készülnek, mely felfogja az izzadságot, mégis hagyja levegőzni a testet. Futásnál nélkülözhetetlen egy jó cipő, nőknél a megfelelő sportmelltartó is. Nyáron a természetben célszerű lenge öltözékben mozogni, napközben sortban és rövidujjú pólóban, a hűvösebb esti órákban pedig hosszú, bővebb szárú tréningnadrágban és hozzá illő pulóverben.


Németh Gabriella